BETA версия

23.09
2019
“Надання інформації податковій не гарантує запобігання перевірки”, – Ігор Крижановський та Олександр Банніков Повернутись

Scroll down

І знову TEFFI Law Firm у Legal High School. Цього разу Ігор Крижановський, керуючий партнер TEFFI Law Firm, та Олександр Банніков, старший юрист TEFFI Law Firm розкрили тему меж надання інформації податковим органам.

Ігор Крижановський розпочав із переліку підстав, що дають право податковим органом направити запит про надання інформації. До таких підстав віднесено: виявлення фактів, що свідчать про порушення; визначення рівня звичайних цін; недостовірність даних у податкових деклараціях; щодо платника податків подано скаргу; у разі проведення зустрічної звірки та інші випадки.

Керуючий партнер вказав на вимоги до запиту, встановлені Податковим кодексом України. Відтак, це вичерпний перелік запитуваної інформації та її опис (також перелік документів, що її підтверджують); посилання на норму закону, відповідно до якої орган ДПС має право отримати інформацію; підстави для надсилання запиту; запит має бути на бланку ДФС і підписується керівником (заступником керівника).

Лектор наголосив, що строк надання інформації за запитом — 15 робочих днів. У разі виявлення фактів, які свідчать про порушення чи визначення рівня звичайних цін; недостовірність даних у податкових деклараціях; наявність скарги щодо платника. У разі проведення зустрічної перевірки – 10 днів.

Старший юрист TEFFI Law Firm наголосив на необхідності реагування на запит податкової. У разі вчасного надання затребуваної інформації є вірогідність того, що податкова не турбуватиме Вас. Але тільки, якщо інформацію надано у повному обсязі і вчасно.

Однак, ситуація на сьогодні така, що повноту надання інформації податкова визначає за власними мірками та критеріями, тому це ще не гарантує запобігання проведення  перевірки. Але, якщо ви ігноруєте запит на надання інформації, податкова перевірка буде стовідсотково проведена.

Олександр Банніков проілюстрував сказане прикладом із судової практики, де платники податків оскаржували наказ про податкову перевірку на підставі неповного надання інформації платником податків.

Було відзначено відповідну тенденцію: допускаючи посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки, платник втрачає право на оскарження наказу про її проведення.

Податкова міліція має право витребовувати документи (отримувати тимчасовий доступ до речей і документів) у підприємства чи іншого суб’єкта можливе лише на підставі ухвали слідчого судді, суду. В іншому рвзі докази, отримані з порушенням закону, будуть визнані судом неприйнятними.

Завершуючи свою розповідь, пан Олександр визначив порядок отримання податковим органом інформації про доходи нерезидента, які підлягають оподаткуванню в Україні, та навів перелік нормативної бази для отримання такої інформації. Принагідно він розповів про позитивний досвід у питаннях обміну податковою інформацією в США за допомогою FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act), який набув чинності 2014 року і до якого 2017 року приєдналася Україна.